SCENARIUSZE

To inaczej mówiąc tryby gry, dzięki którym rozgrywka staje się bardziej interesująca. Scenariusze pozwalają wczuć się w rolę, a także podają szczegóły gry, jak np. cel, ilość drużyn, przebieg itp.

paintball

Ranny generał

Grają 2 drużyny: Ochrona i Atak. Jeden z uczestników zostaje tzw. rannym generałem, a Ochrona musi bezpiecznie przetransportować Generała do punkt medycznego. Atakujący w tym czasie starają się dobić rannego. 

paintball

FLAGA - EXTREME

To wersja dla prawdziwych twardzieli. Każdy, kto trzyma flagę w dłoni, staje się nieśmiertelny. Miarą nieśmiertelności jest ilość bólu, którą można znieść. Gdy ma się dość, a ból jest zbyt duży, wystarczy rzucić flagę na ziemię i zejść z pola. Następny gracz może ją podnieść i próbować zanieść do bazy na tych samych zasadach

paintball

Battle Royale

Brak drużyn, brak wsparcia. Jesteś pozostawiony sam sobie i musisz przeżyć. Trafiony opuszcza rozgrywkę a wygrać może tylko jeden.

paintball

Indiana Jones

Scenariusz dla prawdziwych łowców skarbów. Gracze dzieli się na dwie drużyny. Każda z nich stara się w określonym czasie zdobyć jak największą ilość skarbów ukrytych na obszarze całego terenu. Przywódcy grup otrzymują mapę ze wskazówkami, a każda drużyna wyrusza z innego punktu. Obie drużyny muszą nie tylko pokonać trasę, ale także przeciwników, którzy walczą o te same skarby.

paintball

DEATHMATCH

Gracze dzieli się dwie drużyny, które znakuje się w odpowiedni sposób. Zadaniem każdej z drużyn jest wyeliminowanie wszystkich członków drużyny przeciwnej w określonym czasie. Kiedy czas się skończy, wygrywa drużyna, która pozbyła się większości przeciwników.

paintball

Flaga

 Gra polega na zdobyciu flagi przeciwnej drużyny i dotarcia z nią do swojej bazy. Jeśli uczestnik niosący flagę zostanie trafiony musi odłożyć flagę na ziemię w miejscu trafienia. Aby kontynuować grę inny członek drużyny musi podnieść flagę i może się z nią dalej przemieszczać.

paintball

Obrona bazy

 Graczy dzieli się na dwie drużyny. Jedna z nich zostaje w bazie (na środku pola), którą stara się ją obronić wraz z flagami umieszczonymij w jej centralnym punkcie. Celem atakującej drużyny jest wyeliminowanie przeciwników bądź opuszczenie flagi.